Bez tytułu

Bez tytułu

akryl, płótno, deska do prasowania, 160 × 27 cm
nr inw. DTZSP/73; zakup 2006

Obiekt/ bez tytułu jest przykładem pracy integrującej w sobie wszystkie elementy pojawiające się w twórczości Marcina Harlendera w ciągu wielu lat. Praca jest dziełem „kompletnym”, łączącym materialny oraz teoretyczny aspekt wieloletniej działalności artysty. Definiując pojęcie Białej Kreski, Harlender wskazywał na jej wszechobecny i samodzielny charakter; miała się pojawiać w różnych kontekstach, stanowiąc wizualną dominantę. W tym przypadku Biała Kreska jest początkiem i końcem dzieła. Stanowi niejako doskonały oraz kompletny materialny efekt wieloletnich rozważań artysty na temat istoty sztuki. Może być potraktowana jako obraz hierarchii twórczej artysty: idea stanowi wartość prymarną względem formalnej strony dzieła. Praca sytuuje autora – ze względu na nawiązanie do teorii Białej Kreski – w obszarze sztuki konceptualnej oraz – ze względu na wykonanie – w tradycji arte povera.

Dzieła artysty

Powiązane

Co po / Po co
  • 28.09.2021 - Aktualności
  • Co po / Po co
  • Dzieła z kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych
    1.10.2021–27.12.2021
BOX
  • 01.11.2010 - Wystawy
  • BOX
  • Wystawa dzieł sztuki ze zbiorów Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych

    18.11.2010—2011
BOX — II Odsłona
  • 01.04.2011 - Wystawy
  • BOX — II Odsłona
  • Wystawa ze zbiorów Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych

    08.04.—19.06.2011