Bez tytułu

Bez tytułu

akryl, płótno, deska do prasowania, 160 × 27 cm
nr inw. DTZSP/73; zakup 2006

Obiekt/ bez tytułu jest przykładem pracy integrującej w sobie wszystkie elementy pojawiające się w twórczości Marcina Harlendera w ciągu wielu lat. Praca jest dziełem „kompletnym”, łączącym materialny oraz teoretyczny aspekt wieloletniej działalności artysty. Definiując pojęcie Białej Kreski, Harlender wskazywał na jej wszechobecny i samodzielny charakter; miała się pojawiać w różnych kontekstach, stanowiąc wizualną dominantę. W tym przypadku Biała Kreska jest początkiem i końcem dzieła. Stanowi niejako doskonały oraz kompletny materialny efekt wieloletnich rozważań artysty na temat istoty sztuki. Może być potraktowana jako obraz hierarchii twórczej artysty: idea stanowi wartość prymarną względem formalnej strony dzieła. Praca sytuuje autora – ze względu na nawiązanie do teorii Białej Kreski – w obszarze sztuki konceptualnej oraz – ze względu na wykonanie – w tradycji arte povera.

Dzieła artysty

Powiązane

Sygnał / Sygnal
  • 01.12.2005 - Wystawy
  • Sygnał / Sygnal
  • Wystawa prac zakupionych do kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w roku 2005

    8.12.2005—4.01.2006
DEPENDENCJE
  • 06.11.2022 - Wystawy
  • DEPENDENCJE
  • Dzieła z kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych
    13.10–14.11.2022
BOX
  • 01.11.2010 - Wystawy
  • BOX
  • Wystawa dzieł sztuki ze zbiorów Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych

    18.11.2010—2011