Bez tytułu

akryl, płótno, deska do prasowania, 160 × 27 cm
nr inw. DTZSP/73; zakup 2006
Obiekt/ bez tytułu jest przykładem pracy integrującej w sobie wszystkie elementy pojawiające się w twórczości Marcina Harlendera w ciągu wielu lat. Praca jest dziełem „kompletnym”, łączącym materialny oraz teoretyczny aspekt wieloletniej działalności artysty. Definiując pojęcie Białej Kreski, Harlender wskazywał na jej wszechobecny i samodzielny charakter; miała się pojawiać w różnych kontekstach, stanowiąc wizualną dominantę. W tym przypadku Biała Kreska jest początkiem i końcem dzieła. Stanowi niejako doskonały oraz kompletny materialny efekt wieloletnich rozważań artysty na temat istoty sztuki. Może być potraktowana jako obraz hierarchii twórczej artysty: idea stanowi wartość prymarną względem formalnej strony dzieła. Praca sytuuje autora – ze względu na nawiązanie do teorii Białej Kreski – w obszarze sztuki konceptualnej oraz – ze względu na wykonanie – w tradycji arte povera.
Dzieła artysty
Powiązane

- 24.11.2022 - Aktualności
- Oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Dependencje" - relacja
- 10.11.2022

- 25.09.2022 - Aktualności
- DEPENDENCJE
- Dzieła z kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych
13.10–14.11.2022

- 18.10.2021 - Wystawy
- Co po / Po co
- Dzieła z kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych
1.10.2021—27.12.2021